Znacznik <samp>
służy do oznaczenia przykładu kodu komputerowego. Przeglądarki zwykle wyświetlają go używając czcionki o stałej szerokości znaków.
Ten element nie jest co prawda oznaczony jako niezalecany, ale za pomocą arkuszy stylów CSS można uzyskać znacznie bardziej złożone formatowanie tekstu.
Różnice pomiędzy HTML i XHTML: Brak.
Przykład:
<p><samp>_2be || !_2be ? this->is : a(question);</samp></p>
To jest przykładowy kod w C++: _2be || !_2be ? this->is : a(question);
DTD w których można korzystać ze znacznika <samp>: Strict, Transitional, Frameset.
Atrybuty znacznika <samp>
Wartości w kolumnie „Wym.” oznaczają czy atrybut jest wymagany.
Wartości w kolumnie DTD oznaczają w których DTD poszczególne atrybuty mogą być używane: S=Strict, T=Transitional, F=Frameset.
Nazwa | Opis | Wym. | DTD |
---|---|---|---|
Atrybuty standardowe | |||
class | Klasa CSS (lub lista klas) elementu | Nie | STF |
id | Unikalny identyfikator elementu | Nie | STF |
style | Styl elementu (inline) | Nie | STF |
title | Tekst do wyświetlenia jako Tooltip po najechaniu myszką | Nie | STF |
Atrybuty językowe | |||
dir | Kierunek tekstu | Nie | STF |
lang | Kod języka | Nie | STF |
xml:lang | Kod języka (dodatkowy atrybut dla XHTML) | Nie | STF |
Zdarzenia myszy | |||
onclick | Co zrobić po kliknięciu myszą | Nie | STF |
ondblclick | Co zrobić po podwójnym kliknięciu myszą | Nie | STF |
onmousedown | Co zrobić po naciśnięciu klawisza myszy | Nie | STF |
onmousemove | Co zrobić w momencie gdy kursor myszki jest przesuwany | Nie | STF |
onmouseout | Co zrobić gdy kursor myszki opuszcza element | Nie | STF |
onmouseover | Co zrobić gdy kursor myszki najeżdża na element | Nie | STF |
onmouseup | Co zrobić po zwolnieniu klawisza myszki | Nie | STF |
Zdarzenia klawiatury | |||
onkeydown | Co zrobić gdy klawisz zostanie naciśnięty | Nie | STF |
onkeypress | Co zrobić gdy klawisz zostanie naciśnięty i zwolniony | Nie | STF |
onkeyup | Co zrobić gdy klawisz zostanie zwolniony | Nie | STF |
Komentarze