Wyświetlając raport zawierający słowa kluczowe w Google Analytics możecie natknąć się na ciekawą rzecz. Jeżeli przejdziecie na sam koniec tego raportu, lub posortujecie sobie go rosnąco wg ilości odwiedzin, znajdziecie takie gdzie ilość odwiedzin to zero. Postanowiłem więc dowiedzieć się o co tutaj chodzi, więc zadałem pytanie osobom najbardziej zorientowanym w temacie – pracownikom Googla.

Na blogu Google Analytics co jakiś czas publikowane są nagrania wideo w ramach serii „Web Analytics TV”. W ramach tej serii dwóch pracowników Googla odpowiada na pytania zadane wcześniej przez stronę WWW. Postanowiłem więc sam też tam zadać swoje pytanie. Jak się okazało, było ono na tyle popularne, że ostatecznie zostało wybrane do kolejnego odcinka. Pojawia się ono ok. 8:12:

Dla tych co nie radzą sobie z angielskim umieszczam moje tłumaczenie: wg Google Analytics jedna wizyta (inaczej mówiąc jedna sesja) trwa do momentu zamknięcia okna przeglądarki, lub przez 30 minut nieaktywności. Jeżeli w trakcie tego czasu odwiedzający ponownie wejdzie na stronę np. z wyników wyszukiwania, nie jest to liczone jako nowa wizyta, ale jako ciąg dalszy poprzedniej. Stąd właśnie w raporcie pokazującym słowa kluczowe pojawiają się pozycje mające przypisane zero odwiedzin – użytkownik wpisał do wyszukiwarki hasło #1, wszedł na moją stronę, następnie wrócił do wyszukiwarki, wpisał hasło #2 i ponownie trafił na moją stronę.

Jeżeli chcesz zobaczyć cały wpis z bloga Google Analytics, znajdziesz go tutaj. W nim jest m.in. lista zadanych pytań, oraz linki do dodatkowych zasobów powiązanych z omawianymi pytaniami. Oczywiście wpis jest po angielsku :)