logo
close

Piramida linków jako zaplecze pozycjonerskie

22 stycznia 2020
webo Komentarze: 0 Kategoria: Pozycjonowanie

Niedawno wpadłem na wpis na blogu Yatsa dotyczący piramidy linków, czyli metody linkowania stron spod znaku Back Hat. Co nieco o tej metodzie (a dokładniej o wynikach jej stosowania) napisał też gniotek u siebie. Postanowiłem się więc dokładniej przyjrzeć tej metodzie, i dostosować ją do swoich potrzeb.

Jak wspomniałem wcześniej, metoda jest spod znaku Black Hat, i jej głównym celem jest stosowanie takiego sposobu linkowanie aby wartościowe strony na których się zarabia nie ucierpiały na skutek stosowania różnych podejrzanych metod linkowania. Podstawowym założeniem jest że kara od Google za sposób linkowania może przejść co najwyżej na sąsiednią stronę. Ponieważ stosowanie SWL do linkowania stron też jest obarczone pewnym ryzykiem, warto się dokładniej przyjrzeć na czym polega piramida linków.

W wersji oryginalnej wszystkie strony zaplecza zostały podzielone na cztery grupy, tworzące cztery poziomy piramidy. Poziom 1 (podstawa piramidy) stanowią strony stawiane na darmowych hostach, bez żadnych reklam, będące linkowane skąd się da i jak się da, zgodnie z zasadą „link to link”, i im więcej inków tym lepiej (oczywiście trzeba też uważać, by nie przesadzić i nie zarobić za spamowe linkowanie bana). Drugi poziom piramidy to nieco lepsze strony stawiane na tanich hostingach, również bez reklam, linkowane z poziomu 1 i za pomocą kupowanych tanich linków. Poziom 3 to dobre strony tematycznego zaplecza, linkowane z poziomu 2, i za pomocą lepszych linków z zewnątrz. Szczyt piramidy (czyli poziom 4) tworzą naprawdę wartościowe strony, które mają za zadanie zarobić na całą piramidę. Są one linkowane z poziomu 3, i za pomocą wartościowych linków zewnętrznych. Ogólnie zasadą jest linkowanie tylko w górę pomiędzy sąsiednimi poziomami, i brak linkowania wewnętrznego. Bardzo wskazane jest też unikanie używania produktów Googla (Analytics, AdSense, AdWords), z wyjątkiem może najwyższego poziomu.

W przypadku wykorzystania SWL jako jednego z podstawowych źródeł linków sytuacja się nieco zmienia – po pierwsze wykorzystanie darmowych hostów jest tutaj bardziej ograniczone (poza tym nie są one tak pewne jak te za które się zapłaci), po drugie SWL gdzieś trzeba zainstalować (jeżeli nie che się kupować punktów). Mając to na względzie zmodyfikowałem odpowiednio całą strukturę:

Schemat linkowania typu Piramida linków

W mojej wersji każdy poziom piramidy (oprócz najwyższego) podzieliłem na trzy części; zmieniłem też sposób numerowania – liczenie od góry do dołu wydaje mi się tutaj bardziej odpowiednie. Ogólna zasada budowy jest jednak podobna – linkujemy tylko ku górze. Ze względu na konieczność zainstalowania SWL strony na każdym poziomie podzieliłem na dwie grupy: te na których jest SWL (lewa kolumna, strony A) i te bez (kolumna prawa, strony B). Strony z lewej służą do instalacji SWL, i są z nich delikatnie linkowane – głównie po to aby nabrały site i jakiegoś niewielkiego PR (za to są dodatkowe punkty). Za zdobyte punkty linkuje się strony po prawej. Dobrym rozwiązaniem będzie też jeżeli strony te będą tematycznie powiązane ze stronami na samej górze.

Podstawę piramidy (strony 4A) stanowią strony stawiane pod site, czyli wszelakie senniki, śpiewniki, opisy gg i inny podobny badziew. Na nich można zainstalować w zasadzie każdy SWL który je przyjmie – ja planuję stosować Linkme Slim, Seomatic i ew. Gotlink. Strony 4B są to z kolei niewielkie strony, które są z tych SWLi linkowane. Wszystkie te strony warto też podlinkować z innych źródeł – tutaj mile widziane będą Addery i inne podobne zabawki. Strony te nie powinny być linkowane między sobą. Do zaindeksowania ich należy użyć punktów z SWL, ew. na początek linków z innych stron (od czegoś trzeba zacząć).

Drugi od dołu poziom stanowią nieco lepsze strony. Tutaj dobrze pasują niewielkie strony, mające np. po 15 podstron. Na stronach 3A należy zainstalować nieco lepsze SWLe – mam tutaj na myśli Linkme Elite i Statlink. Za zdobyte punkty należy linkować strony z grupy 3B. Strony na tym poziomie trzeba też podlinkować ze stron z warstwy 4 – najlepiej 4A do 3A, i 4B do 3B. Podobnie jak wcześniej, strony te nie powinny być linkowane między sobą. Wszystkie strony na tym poziomie można też podlinkować z nieco lepszych precli i katalogów, można też się powymieniać linkami.

Kolejnym poziomem jest poziom 2 – te strony mają stanowić wartościowe tematyczne zaplecze dla głównych pozycjonowanych stron. Strony 2A warto dodać do Statlink Gold – kryteria przyjmowania stron do niego są dość ostre, więc można tam też znaleźć lepsze strony. Za zdobyte punkty należy linkować strony 2B, i ew. główne pozycjonowane strony. Strony te można też dodać do dobrych katalogów i precli, można też się wymieć linkami z dobrymi stronami. Na tym poziomie dopuściłem też niewielkie linkowanie wewnętrzne.

Szczyt piramidy stanowią nasze najważniejsze strony, które mają za zadanie zarabiać na całą strukturę. Są one linkowane z poziomu 2 (strony 2A i 2B), można też dorzucić trochę linków z Statlink Gold. Mile widziane tutaj będą też wpisy w porządnych katalogach i preclach, jak również linki z innych dobrych stron.

Na koniec jeszcze jedna propozycja modyfikacji. Obecna struktura zakłada że strony w kolumnie B są osobnymi stronami. W celu redukcji kosztów możesz jednak zastanowić się nad dodaniem do stron w kolumnie A dodatkowej podstrony (lub subdomeny), która nie miałaby zainstalowanego SWL, a która byłaby z niego linkowana. Takie rozwiązanie wydaje mi się warte zastosowana na dwócj najniższych poziomach. Na tak stworzonych podstronach/subdomenach byłyby umieszczane linki do stron z kolumny B wyższego poziomu. Można by tam też dodać link do strony głównej witryny (strony z kolumny A) – w tym przypadku to pomoże wzmocnić całą lewą kolumnę.

Komentarze

Komentarz

Komentując, akceptujesz Politykę prywatności