Tak wygląda dron Solara 60. Źródło: titanaerospace.com

Facebook jest w trakcie rozmów mających doprowadzić do przejęcia Titan Aerospace. Firma produkująca drony – satelity ma kosztować giganta z Menlo Park około 60 milionów dolarów.

Ciekawie dzieje się wśród największych graczy w branży internetowej. Klimat panuje bardzo militarny, rzekłbym. Nie tak dawno Google kupiło projektującą roboty firmę Boston Dynamics, dotychczas często kojarzoną z Pentagonem. Teraz Facebook odpowiada planami zakupu równie spektakularnego. Firma z Menlo Park jest obecnie w trakcie rozmów w sprawie przejęcia Titan Aerospace – producenta dronów, albo raczej satelitów atmosferycznych, by określić te ustrojstwa bardziej ściśle.

Facebook na taki krok decyduje się po to, by z godnie z założeniem inicjatywy Internet.org – której jest sygnatariuszem – zwiększyć globalny dostęp do internetu i objąć nim 5 miliardów ludzi, którzy wciąż są tego dostępu pozbawieni. Firma z Menlo Park jako jeden ze sposobów na osiągnięcie tego celu zastosować chce drony, które mają pełnić funkcję satelitów orbitalnych, przy znacznie niższym koszcie i większej elastyczności.

Raz wzniesiony w powietrze dron Titan Aerospace może krążyć nad ziemią bez lądowania nawet przez pięć lat! Modele Solara 50 i Solara 60 do startu używają naładowanych wcześniej baterii, a kiedy już dostaną się w wysokie partie atmosfery, gdzie dociera odpowiednia ilość światła słonecznego, mogą być z powodzeniem zasilane za pomocą baterii słonecznych przez tak długi czas.

W ten sposób będzie można dostarczać i odbierać sygnał nad terenami pozbawionymi innego rodzaju infrastruktury dla internetu. Wygląda to więc na idealne rozwiązanie dla takich regionów jak Afryka czy środkowa Azja.

Oczywiście to nie jedyne zastosowanie, dla jakiego można wykorzystać urządzenia Titan Aerospace i niewykluczone, że Facebook chce mieć to przedsiębiorstwo w swoich rękach także z myślą o zupełnie innych przedsięwzięciach.

Cała przyjemność ma kosztować ok 60 milionów dolarów, co w porównaniu do ostatniego zakupu WhatsApp za 19 miliardów wydaje się garścią drobniaków.

Źródło: TechCrunch