Opcja umieszczenia posta jest dostępna z menu rozwijanego

Google wprowadza dwie nowe funkcje, które na pewno ucieszą blogerów i właścicieli najróżniejszych serwisów, zwłaszcza tych opartych na WordPressie i Typepadzie. Pierwszą nowością jest możliwość umieszczania publicznych wpisów z Google Plus na zewnętrznych stronach, a druga nowość to znaczne uproszczenie przypisywania autorstwa w wynikach wyszukiwania, przy użyciu logowania się przez Google Plus.

Umieszczanie postów Google Plus wprowadza wzorem Twittera oraz, od niedawna, także Facebooka. Internetowy gigant z Mountain View liczy w ten sposób na ściągnięcie trochę ruchu z zewnątrz, a także na zaangażowanie użytkowników. Na takim osadzonym poście można teraz bezpośrednio wybrać opcję +1, skomentować czy dodać autora do kręgów. Aby udostępnić post trzeba jednak przenieść się na Google Plus, co jest swego rodzaju niedogodnością (w przypadku udostępnień i komentowania postów z Facebooka jest dokładnie odwrotnie – to komentarz odsyła do portalu).

Druga nowość to znaczne ułatwienie przypisywania autorstwa treściom pojawiającym się w wynikach wyszukiwania. Możliwość ustawienia autora poprzez przypisanie konta Google Plus została dana użytkownikom już 2 lata temu wraz z uruchomieniem usługi Google Authorship. Jednak dotychczas było to dość skomplikowanie i nie zawsze działało tak jak powinno. Od dziś wystarczy zalogować się na bloga poprzez Google Plus, aby nasz post wyświetlał się w wynikach organicznych Google już z naszym autorstwem i zdjęciem profilowym zaczerpniętym z G+.

W ramach Google Authorship podpięte konto G+ pojawia się jako autor odpowiedniego wyniku

To drugie ułatwienie na razie zostało wdrożone dla użytkowników dwóch platform blogowych: najpopularniejszego na świecie WordPressa oraz także popularnego Typepada (tego ostatniego używa m.in. BBC). Nie wiadomo jeszcze, kiedy korzystanie z Google Authorship będzie równie proste dla reszty użytkowników internetu. Na razie pozostali muszą uzbroić się w cierpliwość.

Źródło: Google+ Developers Blog