Czy znów będzie na co narzekać?
(cc) David Berkowitz – www.twitter.com/dberkowitz / www.marketersstudio.com
Zmiany w algorytmie EdgeRank, decydującym o tym, które treści docierają na szczyt naszej tablicy z aktualnościami na Facebooku. Dotychczasowy system selekcjonowania newsów zostaje wzbogacony o funkcję określaną jako „Story Bumping” – dosł. podbijanie historii. Dzięki tej funkcji, przeoczone przez nas treści wskoczą po jakimś czasie na szczyt listy, jeżeli na przykład pojawi się dodatkowa interakcja naszych znajomych.
Do tej pory EdgeRank danej treści można było w skrócie opisać uproszczonym wzorem: AIT – Affinity x Interaction x Timeliness. Generalnie wyglądało to tak: treść pojawia się wyżej jeśli ma wyższy stopień powiązania z użytkownikiem, wyższy stopień interakcji (ogólny i wśród naszych znajomych) oraz jest zwyczajnie nowsza. Te trzy czynniki składały się na pozycję danego postu, oczywiście w różnym stopniu. Ten model krytykowany był zarówno przez zwykłych użytkowników, jak i administratorów stron. Zwłaszcza ci ostatni narzekali na niską skuteczność pojawiających się reklam.
Wstępne testy przeprowadzone przez Facebooka wskazują na to, że nowy algorytm zwiększa zaangażowanie użytkowników, co najwyraźniej jest równoznaczne ze zwiększonym zainteresowaniem prezentowanymi treściami. Jak wynika z przedwczorajszego wpisu na blogu allfacebook.com, dzięki Story Bumping testowane 7000 użytkowników zobaczyło o 5% więcej postów od znajomych i o 8% więcej treści ze stron.
Z wpisu wynika też, że 99% użytkowników wersji desktopowej już korzysta z nowego algorytmu, natomiast w wersji mobilnej wdrażanie jest w toku.
A jakie są wasze spostrzeżenia na nowy sposób sortowania treści? Czy odczuliście już zmianę? Zapraszam do komentowania.
Komentarze