logo
close

Kolejne zmiany w Yahoo! – pora na nowe logo

5 września 2019
simplie Komentarze: 0 Kategoria: Aktualności

Yahoo! we wrześniu zmieni logo. A właściwie już zmieniło, ale to nowe widoczne obecnie na yahoo.com niekoniecznie musi być tym ostatecznym. Otóż wczoraj na yahoo.tumblr.com pojawił się film i notka informująca o nadchodzących zmianach. Z informacji tam podanych wynika, że Yahoo! wchodzi w 30-dniowy okres przejściowy, w którym każdego dnia wprowadzać będą nowe logo. To widniejące obecnie wpisuje się w generalny trend rezygnowania z głębi, gradientów i szeryfowych czcionek na rzecz minimalizmu, prostoty i przyjaźnie wyglądających czcionek nieszeryfowych. W założeniu kolor fioletowy ma zostać zachowany, można się też spodziewać pewnego celowego zaburzenia harmonii, nawiązującego do jodłowania – nawet w zaprezentowanym wczoraj minimalistycznym logotypie ostatnie „o” jest większe od reszty liter, a wykrzyknik tradycyjnie pochylony w prawo. Mogę się zresztą założyć, że ten pochylony wykrzyknik znajdzie się w ostatecznym logo.

A tu film zapowiadający zmianę logo i 30-dniowy okres przejściowy:

Ta być może nieznacząca zmiana wizerunkowa jest częścią głębokich przemian dokonujących się w grupie Yahoo!, odkąd rok temu przewodnictwo w firmie przejęła Marissa Mayer, wcześniej jedna z głównych inżynierów w Google. Do dziś wiele osób w Dolinie Krzemowej zastanawia się, po co Mayer zrezygnowała z ciepłej posadki w Mountain View na rzecz kierowania Yahoo!, przez wielu postrzeganego jako tonący okręt. Od początku widać jednak, że Mayer szuka nowych wyzwań, a trudno o większe w całej Dolinie wyzwanie, niż odmienienie tego skostniałego portalu. Jak na razie kierunek zmian wygląda obiecująco, zwłaszcza nacisk na serwisy mobilne i aplikacje, jednak mam przeczucie, że prawdziwa rewolucja dopiero przed nami.

Komentarze

Komentarz

Komentując, akceptujesz Politykę prywatności