logo
close

13 wskazówek jak źle wysyłać mailing reklamowy

15 czerwca 2019
simplie Komentarze: 0 Kategoria: Aktualności

Posiadanie własnej listy mailingowej i wysyłanie do niej wiadomości to ciężka praca, wymagająca dodatkowo wiele wiedzy. Dlatego specjalnie dla Ciebie przygotowałem listę 13 wskazówek, jak tworzyć taką listę i z niej korzystać:

  1. Zupełnie się nie przejmuj nadawcą i tematem listu – stanowczo wystarczy wpisać jako nadawcę „Dział reklamy firmy XYZ”, a jako temat „Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą. Najniższe ceny!”. Zresztą jakie to ma znaczenie – to co najważniejsze i tak będzie w treści maila.
  2. Treść maila powinna na początku zawierać przynajmniej kilka reklam. Wartościową dla odbiorcy treść ogranicz do minimum – przecież wiedza kosztuje, a Ty nie jesteś instytucją charytatywną! Najlepiej zrób tak aby treść właściwa stanowiła nie więcej niż 20% treści całego maila.
  3. Zamiast treści najlepiej wrzuć bajeczkę o tym ile można zyskać kupując właśnie u Ciebie. Ogólna zasada to im mniej konkretów tym lepiej – klient i tak się dowie wszystkiego co chce po zakupie. Bajeczka powinna być słodka i kolorowa, tak aby klient nie miał wątpliwości że tylko kupując u Ciebie naprawdę dostanie to czego potrzebuje.
  4. Zadbaj o to aby mail miał imponującą oprawę graficzną. Najlepiej dołącz wszystkie obrazki do maila – w ten sposób upewnisz się że wszystko się wyświetli tak jak to sobie zaplanowałeś. To że całość zajmuje kilka megabajtów nie ma żadnego znaczenia – przecież mamy już łącza szerokopasmowe. Jeżeli ktoś jednak nie ma, to zawsze może poczekać na ściągnięcie się maila – przecież cierpliwość jest cnotą, więc warto ją ćwiczyć przy każdej okazji.
  5. Wstawianie linków w treści nie ma sensu – jak klient będzie zainteresowany to sam wejdzie na stronę i znajdzie sobie to czego chce. Właściwie to można nie dawać nawet linku do strony głównej firmy, wystarczy sama nazwa – przecież wyszukiwarki są od tego aby ich używać, no nie?
  6. Przygotowywanie wersji tekstowej maila to już naprawdę przeżytek – mail w formacie HTML wyświetli się przecież u każdego. Jak chcesz to wstaw w miejsce wersji tekstowej napis „To jest wiadomość w formacie HTML” albo coś w tym stylu. Jak już musisz dać ten sam tekst to po prostu usuń znaczniki z wersji HTML – zostanie sam tekst, a tak jak napisałem powyżej linki są zupełnie zbędne.
  7. Wstawienie w stopce informacji o tym jak wypisać się listy mailingowej to naprawdę zbędny dodatek – naprawdę wystarczy wstawić odpowiedni formularz na swojej stronie WWW. Tak prawdę powiedziawszy on też jest zbędny – jak ktoś będzie chciał się wypisać to wyśle przecież Ci maila.
  8. Jeżeli już wstawisz informację o tym jak się można wypisać to pamiętaj o jednej rzeczy: osoba która kliknęła w link do wypisania się na pewno otworzyła maila, więc usuwanie jej z listy to byłoby czyste marnotrawstwo. Możesz ją owszem usunąć z jednej listy, ale jednocześnie pamiętać aby ją dodać do kilku innych list. Dzięki temu będziesz mógł wysyłać nadal do niej reklamy, a jak przecież wiadomo reklama jest dźwignią handlu.
  9. Wysyłaj maile z informacjami tak często jak tylko możesz. Absolutne minimum to trzy razy w tygodniu. Jeszcze lepiej codziennie, a nawet jak masz taką możliwość to kilka razy na dzień – przecież chodzi o to aby klient dokładnie mógł się zapoznać z Twoją ofertą i wybrał coś dla siebie.
  10. Budowanie własnej listy mailingowej to ciężkie zadanie. Jeżeli to robisz samodzielnie, to pamiętaj że każdy adres jest na wagę złota, dlatego każdy zdobyty adres emailowy dodaj do kilku list mailingowych. Właściciel emaila na pewno będzie Ci wdzięczy za to, gdyż w ten sposób będzie mógł zdobyć wiele cennej dla siebie wiedzy.
  11. Warto rozejrzeć się za ofertami wysyłania maili do list mailingowych, których jest pełno np. na Allegro. Przy wyborze kieruj się tylko ceną – istotne jest tylko to ile maili zostanie wysłane i za ile, a do kogo to już mało istotne – przecież wśród hodowców rybek akwariowych też są biznesmeni czy osoby z problemami zdrowotnymi, więc na pewno niejedna osoba się zainteresuje ofertą.
  12. Jeżeli tylko możesz to kupuj od innych gotowe listy adresowe – im więcej adresów tym lepiej. Pamiętaj o tym że wysyłanie maili do swojej listy jest darmowe, a jak wiadomo im większa lista tym lepiej.
  13. Możesz też rozważyć zbieranie adresów mailowych umieszczonych na stronach WWW. Oczywiście nie należy robić tego ręcznie – istnieje specjalne oprogramowanie które wystarczy uruchomić a ono samo będzie przemierzać Internet i poszukiwać kolejnych adresów email.

Skoro dobrnąłeś już do końca, to mam dla Ciebie jeszcze jedną wskazówkę: natychmiast zapomnij o wszystkim co przeczytałeś powyżej! Stosowanie się do tamtych wskazówek jest pewną metodą na wysyłanie maili które nic nie potrafią sprzedać, irytują tylko odbiorców i gwarantują zostanie SPAMEREM. Dlatego najlepiej korzystaj z powyższej listy jako zbioru wskazówek czego należy unikać.

Komentarze

Komentarz

Komentując, akceptujesz Politykę prywatności