Google udostępniło właśnie nową możliwość dla osób wyświetlających na swoich stronach internetowych reklamy AdSense – możliwość zmiany czcionki. Jak na razie dostępne są tylko trzy do wyboru: Arial, Times i Verdana. Opcja ta dotyczy tylko reklam wyświetlanych na stronach stosujących języki stosujące alfabet łaciński z ewentualnymi dodatkowymi znakami (czyli język polski też się tutaj zalicza). Dla reklam korzystających z innych alfabetów (np. cyrylicy) ta opcja nie będzie uwzględniana.
Zmiany czcionki można dokonać po zalogowaniu się do swojego konta AdSense – w tym celu należy wejść na zakładkę „Moje konto”, a następnie przejść do edycji sekcji „Preferencje wyświetlania strony” – tam ustawia się domyślną czcionkę dla wszystkich reklam na koncie. Poza tym istnieje też możliwość ustawienia czcionki indywidualnie dla każdej utworzonej jednostki reklam.
Czy warto skorzystać z tej nowej opcji? Domyślna czcionka to Verdana, więc jeżeli stosujesz tą czcionkę na stronie, to reklamy masz już dopasowane. Stosując inną czcionkę można spróbować zobaczyć jak reklamy będą wyglądać gdy będą wyświetlane za pomocą czcionki Arial albo Times.
Oczywiście można też sprawdzić jak zmieni się klikalność gdy użyjemy innej czcionki, tak aby odróżnić reklamy od pozostałej części strony. Trzeba tylko pamiętać aby nie przesadzić – użycie zbyt wielu różnych formatów czcionej na jednej stronie sprawia że staje się ona mniej czytelna.
Komentarze