BlackBerry kolejny raz pokazuje jak zmienił się priorytet ich działalności. To już zdecydowanie nie ta sama firma co kiedyś, a jej flagowym produktem będzie w najbliższych latach najprawdopodobniej właśnie BlackBerry Messenger a nie same Smartfony i OS.
Wprowadzenie Channels do BBM na najpopularniejsze platformy wydawało się naturalnym krokiem już po pojawieniu się aplikacji na Androida i iOS. Channels to coś w rodzaju połączenia chatroomów i stron na Facebooku, gdzie można rozmawiać z ludźmi spoza swojej listy kontaktów, zorganizowanymi wokół wspólnych zainteresowań, ulubionych marek, lokalnych przedsięwzięć itp.
Oprócz Channels, Kanadyjczycy zapowiedzieli też dodanie użytkownikom smartfonów z Androidem oraz iPhone’ów możliwości korzystania z bezpłatnych rozmów głosowych. Jeśli dodamy do tego niedawno zawarte porozumienie z LG, w ramach którego BBM będzie preinstalowane na smartfonach Koreańczyków, to nagle może się okazać, że BBM staje się poważnym graczem i konkurentem chociażby dla Facebook Messengera i Google Helpouts. Kto wie, może BBM na iOS zagrozi nawet Apple iMessage?
Rozmowy głosowe w BBM
Jednak kluczowe w tym wszystkim jest zapewnienie BBM rentowności, bo to ona warunkuje dalsze odchodzenie BlackBerry od modelu “devices and services company” do samego “services”. Wprowadzenie Channels na kolejne platformy może w tym Kanadyjczykom bardzo pomóc.
Źródło: oficjalny blog BlackBerry via: The Next Web
Komentarze